Logo nedir? Lügat demeı olarak cins huzurlığı dilimizde amblem olan, bir kârin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, demeını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak kârletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı kâri sembolize edebileceği kabil, markanın kendi demeı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara malik olabilir.
Sorusu sorulduğunda söz demeının dışında, birfena logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan insan veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı berenarı önemlidir. Başka taraftan logo tasavvur çhileışmasını yapacak insan veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çhileışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, kârletmenizin ve bundan ahir çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çhileışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değkârtirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş alanı ile faaliyette mevcut şirketler bâtınin elan çok tercih edilebilir. Tenha bir sektörde çalışkanlık gösteren kârletmelerin genellikle logoları bölümü temsil paha. Ama takkadak aşkın bölüm ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda çıkarmak imkansızdır.
Logo ne kâre yarar?
İşletmeler bâtınin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz vakit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müstamel halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan nitekim marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple kârletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza ciddi adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çhileışması ile çıbanlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) deyiş paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir dekorte teşhisnmasını sağlayan kâraretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, palas anlaşılır, kanalırlanması palas, mümkün başüstüneğunca azca adetda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çyeksan baskı ve mukataa tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok cesim ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı firma evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya cesim zarar verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin hapishaneğine munis olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini elbette teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin üstısilsile gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü vakit birlikte akılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da firma bâtınin logo tasarlanacağı vakit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı vakit simgenin taşıyacağı deme hizmetında bu marifet çok önemlidir.