SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki periton. Fakat bu iki periton mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışbilgiş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri ciğerin kritik olan bu iki periton, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki periton da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda devir devir birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı berenarı daha hariskurum ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması ciğerin yapılan çallıkışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş peşışı maslahatlemlerinin kâffesine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini pozitifrmaya yönelik bir çallıkışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da epey önemlidir. üste SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çallıkışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM belirli bir bütçe ciğerin maruz reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları belirli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde eylemek ciğerin yapılan çallıkışmalardır. Gelin, bu zıtlaştırmayı berenarı daha hariskurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki nüans; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Kısaca SEO ciğerin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi ciğerin yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa müddet içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama peritonı arasındaki bir özge önemli nüans da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları evetğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çallıkışmalarında bu perese farklıdır. SEO çallıkışmaları daha natürel uygulamaları kapsar ve sitenize daha uzvi bir gidiş geliş temizışı katkısızlar.
Bu iki periton, ciğererik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çallıkışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise amaç daha ticari evetğu ciğerin ciğererikler SEO çallıkışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu kabul etmek bileğildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Sadece iki periton arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar farklıdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha dobra ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.